مو فرفري ها بخوانند
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

مو فرفري ها بخوانند

 


داشتن موهاي فر خوبي و بدي‌هاي زيادي دارد. اگر بدانيد آن‌ها را چگونه حالت دهيد، همه حسرت موهاي‌تان را خواهند خورد و اگر ندانيد، هميشه موهايي وز و نامرتب خواهيد داشت.

 


موهاي فر

كساني كه موهاي فر دارند، معمولا با مشكلاتي چون خشكي موها، وز و شكنندگي آن مواجه مي‌شوند. علاوه بر اين براي زيبا به‌نظر رسيدن موهاي فر مراقبت‌هاي خاصي نياز است، در حالي‌كه بيشتر محصولاتي كه براي اين نوع مو در بازار وجود دارد،  براي مصرف طولاني مدت اثر خوبي روي موها نخواهد داشت، در واقع موهاي فر نسبت به ديگر انواع مو، بسيار آسيب‌پذيرتر و ضعيف‌تر است و در عين حال محصولات حالت‌دهنده آن نيز وضعيت را مشكل‌تر هم مي‌كنند.

 

به همين دليل براي جلوگيري از آسيب بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي طبيعي براي حالت‌دادن و مراقبت مي‌تواند بسيار موثر و مفيد باشد تا بتوان فر طبيعي موها را در بهترين حالت نگه داشت و آسيب كمتري هم به آن وارد كرد.

 

اگر موهاي‌تان كدر و مات است، راه درخشان ‌كردن...

اگر دقت كنيد بيشتر كساني كه موهاي‌شان به‌طور طبيعي فر است، جلوه و درخشندگي موهاي‌شان كمتر از كساني است كه موهاي صاف دارند.

براي درخشنده‌ كردن موهاي فر، مرطوب‌كردن آن‌ها با كرم‌هاي آبرسان بسيار موثر است.

همچنين مي‌توانيد پوست كف‌ سر و موها را با مقدار نسبتا زيادي از يك نوع روغن تصفيه شده مثل روغن كنجد يا بادام ماساژ دهيد.

بهتر است بعد از اين‌كه به موها روغن زديد، آن‌ها را با يك حوله گرم بپوشانيد و اجازه دهيد حدود يك ساعت روغن روي موها باقي بماند. بعد حوله را از روي سر برداريد.

در اين مرحله استفاده از گل سرشور مي‌تواند بسيار موثر باشد. كافي است مقداري از آن را به حالت خمير درآوريد و به موها بماليد. بعد چند دقيقه موها را با آب ولرم و شامپو بشوييد.

بعد موها را كمي با حوله خشك كنيد و در آخر مقدار خيلي كمي از همان روغن قبلي را روي موهاي مرطوب‌تان بماليد و اجازه دهيد موها به‌طور طبيعي خشك شوند. اين كارها موجب مي‌شوند فر طبيعي موهاي شما درخشان‌تر و زيباتر به‌نظر برسند.

استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از موخوره است

 

درماني براي شكنندگي موها

موهايي كه فر طبيعي دارند، خيلي مستعد شكننده‌شدن هستند، گاهي با يك شانه ساده تعداد زيادي از موها مي‌شكنند. به همين دليل اين نوع موها براي سالم ماندن نياز به مكمل پروتئين دارند تا بتوانند خود را ترميم كنند. كانديشنرهاي مو (نرم‌كننده) كه از مواد طبيعي تشكيل شده باشند، مي‌توانند اين مشكل را تا حدي برطرف كنند.

بهترين كار اين است كه خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبيعي و تازه چنين كانديشنري تهيه كنيد. كافي است تخم مرغ و سس مايونز را به نسبت يك به دو با هم مخلوط كنيد و حسابي به هم بزنيد تا كاملا يكنواخت شود. حال اين كانديشنر طبيعي را روي موهاي‌تان بماليد و روي سر را با يك كلاه بپوشانيد تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند. اين مخلوط بايد حدود 30 تا 45 دقيقه روي موها بماند و بعد موها را آب ‌بكشيد. اين كانديشنر مو همچون درماني موثر به ترميم موها كمك مي‌كند و موجب مي‌شود موها نرم و درخشان شوند.

 

يك دستورالعمل عجيب و غريب

يكي ديگر از مشكلات رايج موهاي فر، موخوره است. استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از اين موخوره‌هاست.

تمام كاري كه شما بايد انجام دهيد، اين است كه موها و پوست كف سر را به روغن زيتون آغشته كنيد و ماساژ دهيد. بعد با يك حوله گرم روي موهاي‌تان را بپوشانيد. حتي مي‌توانيد حوله را در آب داغ بيندازيد تا كاملا داغ شود. بعد با اين حوله موهاي‌تان را بپوشانيد تا موها كاملا آبرساني شوند. اجازه دهيد حوله حدود دو ساعت روي سرتان باشد. بعد با ماست موها را بشوييد (اگر موهايي چرب داريد با آبدوغ بشوييد). بعد موها را آب بكشيد. پيشنهاد مي‌كنيم يك روز بعد موها را شامپو كنيد.

اين دستورالعمل را هفته‌اي يك‌بار، براي 3 تا 4 هفته ادامه دهيد تا اثر فوق‌العاده آن را ببينيد.

 

چگونه صبح‌ها موها را حالت دهيد

يكي از مشكلات موهاي فر اين است كه هميشه بعد از حمام زيباست، ولي بعد از يك شب خوابيدن حالت خود را از دست مي‌دهد و ژوليده و درهم ريخته به‌نظر مي‌رسد. شما مي‌توانيد شب حمام برويد، ‌موهاي‌تان را آن‌گونه كه دوست داريد با محصولات مخصوص موهاي فر حالت دهيد و صبح فقط كمي به آن‌ها آب بپاشيد تا مواد حالت‌دهنده دوباره فعال شوند و موها، حالت خود را بازيابند.

مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند و مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد

 

راه‌هايي براي صاف‌كردن طبيعي موها

شير نارگيل به دليل اثر ابريشمي كه به موها مي‌دهد شهرت دارد. استفاده مرتب از آن مي‌تواند جنس موهاي شما را بهبود دهد تا هم حالت‌پذيرتر و هم نرم‌تر شود، اما مي‌توانيد از آن به‌گونه‌اي استفاده كنيد كه اثرش را بيشتر هم كنيد. كافي است يك ليوان شير نارگيل را با دو قاشق غذاخوري آبليمو (تقريبا يك عدد ليموترش) مخلوط كنيد و سپس اين مخلوط را در يخچال بگذاريد تا كاملا سرد شود.

وقتي دماي مخلوط پايين آمد و سرد شد، تقريبا حالت كرمي شكل پيدا مي‌كند. اين مخلوط كرمي را به موهاي‌تان بماليد و بعد با حوله‌اي كه قبلا در آب داغ گذاشته بوديد، موها و سر را بپوشانيد. بعد از مدتي موها را آب بكشيد و با شامپو بشوييد. اين كار را حدود 3 هفته ادامه دهيد تا شاهد باشيد چگونه موهاي‌تان نرم و ابريشمي و درخشان مي‌شود.

 

روغني كه به خوبي در موها نفوذ مي‌كند

خشكي موهاي فر را با روغن جوجوبا هم مي‌توان تا حدي درمان كرد. اين نوع روغن در بسياري از شامپو‌ها وجود دارد و علاوه بر اين مي‌توانيد به‌صورت خالص نيز آن‌را تهيه كرده و مصرف كنيد. در حقيقت روغن جوجوبا مي‌تواند به خوبي در ساقه موها نفوذ كند و آب آن‌ها را تامين كند. تنها كافي است پوست كف سر و خود موها را با اين روغن ماساژ دهيد. البته پيشنهاد مي‌كنيم فر موها را نيز با همين روغن حالت دهيد تا ببينيد چگونه موهاي‌تان بهتر از هميشه حالت مي‌گيرد.

 

راهي براي تقويت موهاي فر

موهاي فر نسبت به ديگر انواع موها، بسيار ضعيف‌تر هستند، بنابراين نياز به مراقبت بيشتري دارند. مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند، ‌در واقع مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد.

كافي است يك فنجان شير را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد. بعد چند توت‌فرنگي له شده را به آن‌ها اضافه كنيد و سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد. اجازه دهيد اين مخلوط حدود دو ساعت روي موها باقي بماند و سپس موها را شامپو كنيد. مي‌بينيد كه چگونه موهاي‌تان صاف و نرم و ابريشمي مي‌شود.

بخش سلامت تبيان

مدل مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 13:21 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 909
بازدید کل : 66209
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما